2013年10月14日 星期一

『粉愛玩』推薦你香港怎麼吃怎麼玩/ Hong Kong Tourist Guide (持續修改中 Editing)



五天四夜行程安排

第一天:尖沙咀- 海港城、新港中心→
    旺角:朗豪坊、女人街、金魚街、波鞋街→
                港島-太平山、蠟像館、蘭桂坊。
第二天:中環血拚:半山電梯、Soho小店、星巴克冰室→
    銅鑼灣-時代廣場、誠品→
                丁丁車遊街一趟→
                20:08香江維多利亞港的燈光秀→星光大道→坐天星輪船
第三天:海洋樂園、賽馬
第四天:香港迪士尼
第五天:昂坪360、東薈城outlet(從機場搭S1巴士 )

*第一天的行程幾乎是逛街,不喜歡逛街的話,必去的也只有太平山夜景而已。排的方式是按照地理位置,主要走馬看花,要不然在海港城,能逛的人逛一天也逛不完!尖沙嘴可以搭上一個白天(能逛的人);旺角建議搭配晚餐(小食,非正餐)可以抓三個小時。晚上在上山。這樣的行程保證鐵腿,但是緊湊,該逛的都逛到了!

*這“第X天”並沒有按照順序,可以按照飯店地點選擇。





吃什麼!What and Where to eat !




添好運門上的雜誌稿,想食就要有耐性等!
添好運  (點進去是食記)
添好運是米其林一星餐廳,物美價廉,選擇不多但樣樣好吃。最喜歡蝦餃、蘿蔔糕跟叉燒包(炸的)。最近老店搬家,所以也不必非“旺角本店”不可。推薦IFC店,桌數多、翻桌率高,重點排隊時有冷氣。建議在離港前,掛完行李順便吃!

Tim Ho Wan  first time tourist must have )
The original store will be full of people, Ill suggest you go to IFC, they have one under the express train station (Check In is on the ground floor, one floor below is the food court). Although there will be many people too, at least you can wait in the mall with air-condition. Actually, even the line looks huge it doesnt take that line to have a seat.





翡翠小籠包
翡翠小籠包也是評價很高的餐廳,雖然我自己不到有什麼非吃不可的推薦程度。一般外國人都很喜歡這家,乾淨、看起來也高級,價錢合理的中菜館。

Crystal Palace
They have good Chinese food such as noodle and steam dumpling.




傳統茶樓,有些阿姨會講普通話

 蓮香居蓮香樓陸羽茶室 點進去是食記)
接下來推薦三家我喜歡的飲早茶(點心)店。蓮香居、蓮香樓(這兩家聽起來很像)跟陸羽茶室。三家都是老字號,沒有什麼服務可言,遊客多的時候簡直就像是難民搶食物一樣。不過食物道地,價錢便宜,可一邊享受觀看當地人難得悠在(慢慢看賽馬報)的情形。須注意的是,服務生都不會講普通話。

All of them (蓮香居蓮香樓陸羽茶室 are traditional Dim Sum places (only for morning to afternoon, they have normal Cantonese cuisine for diner time). It will be difficult for you to go if you dont speak and read Mandarin/Cantonese since the waiter there are all local people.

They do not have good service as you expect in a restaurant. You have to find yourself a place to seat. Once you are seated, the waiter will come to clean your table and serve tea (Many kind of tea you can choose if you speak Cantonese).

Table will not be too clean, if you are picky person its better for you to bring napkin to wipe the table yourself. After the tea comes, the first thing is to wash all the plates and spoonetc.

Then the food will be served in carts. You pick the one you want and turn in the sheet to get stamps. After finish the meal, you take the sheet to the cashier to pay.



翠華 
翠華是一家連鎖的快餐店,比大家樂、大快活來的高檔一點。對遊客來說是可以便宜體驗到當地人吃的食物的餐廳。

TsuiHua
This is one that people go everyday, very casual restaurant where you can order Cantonese style fast food. They are famous for milktea, lemon tea, 奶油豬.


Food you must try:




A. HK BBQ 叉燒油雞雙拼

C. Dim Sum (Chinese Tapas) 點心



D. Milk/Egg Pudding 燉奶
D. HK Dessert 楊枝甘露

 F. Curry Fish Ball 咖哩魚丸 

Restaurant List: 
A. HK BBQ (燒臘)with rice: 華豐、鏞記酒家
B. HK milk tea(港式奶茶) : 蘭芳園(the first store sell milk tea)、翠華
D. HK dessert (with many mango)滿記甜品、許留山、澳洲牛奶公司、義順牛奶公司
E. Local food: 九記牛腩、池記
F. Street Food: 魚蛋、腸粉、蘿蔔糕

Bars:
Ozonethe highest bar in the world (in ICC).
LKFits a street/ a block full with bars. 

Things to buy:
中環:Jenny Bakery 珍妮曲奇餅乾 (號稱小熊餅乾,因為包裝盒子是小熊的
            泰昌餅家
銅鑼灣:曲奇四重奏的蝴蝶酥
北角:德成號蛋捲





玩什麼!Where to GO !



1. The peak: where you can see the city night view.
You can take cable car, taxi, bus or even hike up to the peak.
On the peak, there is a free observation tower on the mall. Almost the same view with the ticket one. On the top there are many restaurants you can choose with a variety range of the price. Also, there is a wax museum here in the peak. 

太平山夜景
上山的方式很多種,我自己就試過了徒步爬上去(從港大出發,約一個半小時)、坐公車(很晃,一個小時)、坐計程車(很快,約80港幣)跟搭纜車(有時候遊客多要排很久)

山上有很多景觀餐廳,價位較高 。因為也可以買票看到夜景(或是不用買票可以在免費的觀覽平台看到比較差一點點的角度夜景),所以不大需要花大錢吃飯。山上的餐廳選擇也不少,連漢堡王、翠華都有,所以上山前決定要先吃飯或是上山再吃!




2. Horse racing: every Wednesday in HK island, Happy Valley. Or Sat/Sun in far away,沙田. (Google HK jockey club)
The ticket to get in is 10 per person. The game starts every half hour. During the waiting time, its your chance to bet and win some money!

香港有兩個馬場,港島上在跑馬地,九龍在沙田附近。門票一張十塊很便宜,看看熱鬧也好。每半小時一場,剩餘的時間就是好好研究一下怎麼賭啦!


3. 叮叮車Tram/ 小巴 Mini Bus

很多遊客都想來體驗復古的叮叮車,其實叮叮車並不舒服。相較搞不懂收費的巴士來說,叮叮車很適合短距離的交通,三四站的距離,說遠不遠,想走路又懶,就來人擠人做叮叮車吧!固定票價不找零。小巴也是非常有香港風情的交通工具,隨叫隨停,沒有人攔車或是客滿,就會一路狂飆!




4. 星光大道
星光大道可以清楚地看到港島的天際線。沿途有跟好萊屋一樣的明星手印(都是香港明星),也有李小龍的雕像,很好拍照的地方!



5. 旺角 Mongkok
旺角是當地人、街頭賣藝者跟觀光客混雜的地方。這區內有幾條主要幹道組成,波鞋街顧名思義賣的是運動用品(Ball鞋街)。女人街賣一些便宜的衣物跟包包飾品。與其說真的想來淘什麼寶,來看看人潮熱鬧一下還比較有意思。



6.半山手扶梯

觀光客喜歡來看建在市區內,很長一條的手扶梯。這條手扶梯也因為王家衛電影“重慶森林”而添加更多名氣。它的實際功用比觀光作用來的強許多。每天上班時間,電梯下向,中午過後就變成向上。方便許多住在Soho去中環上班的人們!


7. 昂坪纜車看大佛



8. 大澳漁村買蝦醬 (號稱東方威尼斯)


***Advance Travel***
已經來過香港N次,不知道要幹嘛了嗎?以下幾個點,交通比較不便,說實在也沒有非去不可的必要,但沒事做來看看也挺好的!

長州島吃海鮮、沙灘日光浴 (中環搭船)




赤柱 Stanley 吃海鮮逛路邊攤 (多種巴士抵達)


西貢登山、小海灘(交通非常不便!)





紅磡演唱會


Others:
Many of our classmates go to "Sam", who used to make suites for President Clinton.

The price is about USD$500 for suite, not sure about shirts.

沒有留言:

張貼留言